dofinansowania na utylizację azbestu 2025

Usuń azbest ze swojej posesji – nabór wniosków na 2025 rok

Gmina Zławieś Wielka ogłasza nabór wniosków na usuwanie azbestu w 2025 roku. Jeśli masz budynek na terenie naszej gminy, możesz uzyskać dofinansowanie na usunięcie odpadów zawierających azbest.

Kto może skorzystać z dofinansowania?

Dofinansowanie przysługuje właścicielom nieruchomości zlokalizowanych w Gminie Zławieś Wielka. Wsparcie dotyczy usunięcia wyrobów zawierających azbest (np. eternitu) w ramach gminnego projektu.

Kto nie może skorzystać z dofinansowania?

Z programu wyłączone są osoby, które:

  • Otrzymały już wsparcie w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW – dokładnie Części 2 programu „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”. Chodzi o przedsięwzięcia realizowane w gospodarstwach rolnych, które uzyskały dofinansowanie z Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Regionalnego ARiMR w ramach Krajowego Planu Odbudowy (działanie A1.4.1).

  • Samodzielnie zlecili i sfinansowali usunięcie azbestu – nie można uzyskać zwrotu kosztów za demontaż, transport lub przekazanie odpadów do unieszkodliwienia, jeśli prace zostały już wcześniej wykonane i opłacone we własnym zakresie.

  • Chcą otrzymać jednocześnie środki na nowy dach – program nie pokrywa kosztów zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego, nawet jeśli stary dach zawierał azbest.

Co obejmuje dofinansowanie?

Można uzyskać zwrot kosztów za:

  • demontaż materiałów zawierających azbest,

  • ich zbieranie i transport,

  • unieszkodliwienie w odpowiednim miejscu.

Ile dotacji można otrzymać?

Dofinansowanie może wynosić nawet 100% kosztów usuwania azbestu, maksymalnie do 30 000 zł na jednego właściciela nieruchomości.

Kiedy i jak złożyć wniosek?

Wnioski można składać od 28 kwietnia do 12 maja 2025 r.
Dostępne formy:

  • osobiście w Urzędzie Gminy (sekretariat, I piętro),

  • pocztą na adres:
    Urząd Gminy w Zławieś Wielka, ul. Handlowa 7, 87-134 Zławieś Wielka
    (liczy się data wpływu do urzędu),

  • elektronicznie:

    • przez eDoręczenia: AE:PL-55959-61895-VRSUU-19

    • przez ePUAP: /w11bvlm80l/SkrytkaESP

Jakie dokumenty są potrzebne?

  • Deklaracja udziału w projekcie,
  • zgoda na dysponowanie gruntem (każdy współwłaściciel musi podpisać osobno),
  • klauzula informacyjna (także podpisywana przez każdego współwłaściciela),
  • kopia pozwolenia /zgłoszenia wymiany pokrycia dachowego zawierającego azbest wraz z zaświadczeniem z organu architektoniczno – budowlanego w przypadku konieczności demontażu azbestu z budynku,
  • oświadczenie o pomocy de minimis – jeśli dotyczy,
  • oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis – jeśli dotyczy.

Gdzie znajdziesz formularze?

  • na stronie internetowej Gminy Zławieś Wielka obok tego komunikatu,

  • w pokoju nr 9 w Urzędzie Gminy.

W razie pytań, skontaktuj się z panią Moniką Ryngwelską:
tel. 56 674 13 36

Termin realizacji

Usuwanie azbestu w ramach projektu zostanie zakończone do 31 października 2025 r.

Projekt jest współfinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Toruniu oraz z budżetu Gminy Zławieś Wielka.


Wyświetlono: 353

Facebook.com X.com

Załączniki