Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu stałego” (druk odrębny dla każdej osoby dokonującej wymeldowania, również dla dziecka) – wzór w załączniku;
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być, np.: umowa cywilno-prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu- do wglądu;
- Dowód osobisty, karta pobytu lub ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo – do wglądu.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Złejwsi Wielkiej
Handlowa 7, 87-134 Zławieś Wielka; I piętro, pokój nr 16
Opłaty:
- Nieodpłatnie.
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę reprezentuje pełnomocnik) – 17 złotych.
Termin i sposób załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
- Art. 24 i 28 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r., poz. 736);
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 1557);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2070);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2023.2111).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Inne informacje:
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały należy dokonać osobiście lub można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Obowiązku meldunkowego można również dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
W celu złożenia wniosku w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym należy na platformie ePUAP2 (www.epuap.gov.pl) zalogować się poprzez profil zaufany. Wybrać: → Załatwiaj sprawy przez internet – zobacz katalog spraw → Sprawy obywatelskie – najczęściej załatwiane sprawy - ewidencja ludności – pobierz zgłoszenie zameldowania na pobyt stały (druk pobierze się automatycznie) – załatw sprawę.
Wybierz organ, do którego kierujemy wniosek (Urząd Gminy Zławies Wielka), wypełniony formularz należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym i przesłać na następujący adres urzędu: Urząd Gminy Zławieś Wielka: /UGZLAWIESWIELKA/SkrytkaESP.