Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Wymagane dokumenty:
Od 1 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku zobowiązany jest złożyć deklarację dotyczącą emisyjności budynków do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Złożenie deklaracji dotyczy każdego budynku posiadającego zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1 MW. Właściciele lub zarządcy budynków istniejących zmieniający źródło ciepła na złożenie deklaracji mają 14 dni. Właściciele lub zarządcy nowo powstałych budynków również mają 14 dni na złożenie deklaracji.
Miejsce złożenia dokumentów:
  • Elektronicznej przez Internet na stronie: http://zone.gunb.gov.pl
  • W formie papierowej, wypełnioną deklarację można wysłać listem lub złożyć osobiście w budynku Urzędu Gminy Zławieś Wielka przy ul. Handlowej 7 w Złejwsi Wielkiej.
Opłaty:

Nie dotyczy.

Termin i sposób załatwienia:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Inne informacje:
Deklaracja zawiera następujące informacje:
 
  • Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  • Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  • Iinformację o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  • Numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  • Adres e-mail (opcjonalnie).
Celem złożenia deklaracji jest pozyskanie rzetelnych i wiarygodnych informacji od mieszkańców na temat używanych źródeł ogrzewania swoich domów oraz stosowanego opału. Zebranie tych informacji w jedna bazę, pozwoli podejmować skuteczne działania mające na celu poprawę jakości powietrza.